Novadu nozīmes valsts un pašvaldības vienotie klientu pakalpojumu centri
Pakalpojumu centri darbojas uz pašvaldību klientu centra bāzes saskaņā ar vienotiem principiem, kurus nodrošina pašvaldības klientu apkalpošanas speciālisti:
Pakalpojumu pieteikšana klātienē
Iespēja klātienē pieteikt Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras, Valsts ieņēmumu dienesta un Lauksaimniecības datu centra pakalpojumus, kā arī saņemt savas pašvaldības pakalpojumus.
Konsultācijas par e-pakalpojumiem
Konsultācijas par 9 valsts iestāžu e-pakalpojumiem un praktisku palīdzību darbā ar datoru, internetu un eID kartes lasītāju.
Informācija un konsultācijas
Informācija par tuvāko valsts iestāžu reģionālo struktūrvienību, tās darba laikiem un pieteikšanās kārtību.
Rucavas valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs |
Adrese: "Pagastmāja", Rucava, Rucavas novads, LV-3477 |
Tālrunis: 26951335 |
E-pasts: rucava@pakalpojumucentri.lv |
Darba laiks: Pirmdiena: 8:30 - 17:00 Otrdiena: 8:30 - 19:00 Trešdiena: 8:30 - 17:00 Ceturtdiena: 8:30 - 17:00 Piektdiena: 8:30 - 14:00 Sestdiena, svētdiena - brīvs |
Vairāk informācijas par VPVKAC iedzīvotāji var uzzināt savā pašvaldībā vai valsts un pašvaldību pakalpojumu vienotajā portālā www.latvija.lv/pakalpojumucentri.
VPVKAC sniegtie pakalpojumi
Klātienē var pieteikt noteiktus šādu valsts iestāžu pakalpojumus:
Tiek sniegta informācija par vairāku valsts iestāžu e-pakalpojumiem un palīdzība to lietošanā:
- Lauku atbalsta dienests;
- Nodarbinātības valsts aģentūra;
- Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde;
- Uzņēmumu reģistrs;
- Valsts darba inspekcija;
- Valsts zemes dienests;
- Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija;
- Sociālās integrācijas valsts aģentūra;
- Būvniecības valsts kontroles birojs.
SVARĪGI! Lai saņemtu pakalpojumu VPVKAC, jāuzrāda personu apliecinošs dokuments – pase vai identifikācijas karte.
Pakalpojuma nosaukums |
Pakalpojuma veids |
Lauksaimniecības datu centrs |
|
1. Mājas (istabas) dzīvnieku reģistrācija valsts vienotajā dzīvnieku reģistra datubāzē un maksas iekasēšana no dzīvnieka īpašnieka par reģistrāciju |
Klātienes pakalpojums (e-pakalpojums) |
Lauku atbalsta dienests |
|
1. Informēšana par platību maksājumu iesniegšanas kārtību un atbalsts elektroniskās pieteikšanas sistēmas pakalpojumu izmantošanā |
Konsultācijas (e-pakalpojums) |
Nodarbinātības valsts aģentūra (Informēšana par šādiem NVA pakalpojumiem): |
|
1. CV un vakanču reģistrēšana |
Konsultācijas (e-pakalpojums) |
2. Bezdarbnieka un darba meklētāja statusa iegūšana |
Konsultācijas |
3. Informatīvās dienas e-versija |
Konsultācijas |
4. Bezdarbnieka un darba meklētāja statusa iegūšana |
Konsultācijas |
5. Profilēšana |
Konsultācijas |
6. Karjeras pakalpojumi |
Konsultācijas |
7. Apmācību monitorings |
Konsultācijas |
8. Darba tirgus prognozes |
Konsultācijas (e-pakalpojums) |
Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde (Informēšana un atbalsts šādu e-pakalpojumu pieteikšanā): |
|
1. Dzīvesvietas deklarācijas iesniegšana |
Konsultācijas (e-pakalpojums) |
2. Iesniegums par aizliegumu vai atļauju izmantot personas ķermeni, audus un orgānus pēc nāves |
Konsultācijas (e-pakalpojums) |
3. Iesniegums par dzīvesvietas reģistrēšanu ārvalstīs |
Konsultācijas (e-pakalpojums) |
4. Latvijas pilsonības iegūšanas ceļvedis – konsultants |
Konsultācijas (e-pakalpojums) |
5. Manā īpašumā deklarētās personas |
Konsultācijas (e-pakalpojums) |
6. Mani dati Iedzīvotāju reģistrā |
Konsultācijas (e-pakalpojums) |
7. Pārbaude, vai persona ir deklarēta norādītajā adresē |
Konsultācijas (e-pakalpojums) |
8. Pārbaude, vai persona ir iekļauta Iedzīvotāju reģistrā un vai nav ziņu par personas nāvi |
Konsultācijas (e-pakalpojums) |
9. Pieteikšanās personu apliecinoša dokumenta izsniegšanai |
Konsultācijas (e-pakalpojums) |
10. Reģistrācija balsošanai pa pastu vēlētājiem, kuri uzturas ārvalstīs |
Konsultācijas (e-pakalpojums) |
11. Personvārdu meklēšana personvārdu datu bāzē |
Konsultācijas (e-pakalpojums) |
12. Šengenas vīzas pieteikums |
Konsultācijas (e-pakalpojums) |
13. Vēlēšanu iecirkņa noskaidrošana |
Konsultācijas (e-pakalpojums) |
14. Vēlēšanu iecirkņa noskaidrošana vai maiņa |
Konsultācijas (e-pakalpojums) |
Uzņēmumu reģistrs (Informēšana un atbalsts šādu e-pakalpojumu pieteikšanā): |
|
1. Izziņu pieprasīšana no Uzņēmumu reģistra vestajiem reģistriem. |
Konsultācijas (e-pakalpojums) |
2. Reģistrācija Uzņēmumu reģistra vestajos reģistros. |
Konsultācijas (e-pakalpojums) |
Valsts darba inspekcija (Iedzīvotāju informēšana un atbalsts šādu e-pakalpojumu pieteikšanā): |
|
1. Atzinums par nodarbinātā veselības un drošības apdraudējuma faktu darbā. |
Konsultācijas (e-pakalpojums) |
2. Darba inspekcijas sastādītā izmeklēšanas akta par notikušu nelaimes gadījumu darbā saņemšana |
Konsultācijas (e-pakalpojums) |
3. Iesniegums Darba inspekcijai un Darba inspekcijas atbildes saņemšana |
Konsultācijas (e-pakalpojums) |
4. Paziņojums par notikušu nelaimes gadījumu darbā |
Konsultācijas (e-pakalpojums) |
Darba devēju informēšana un atbalsts par šādiem e-pakalpojumiem: |
|
1. Darba devēja paziņojums Darba inspekcijai par novērstajiem pārkāpumiem. |
Konsultācijas (e-pakalpojums) |
2. Darba devēja sastādītā izmeklēšanas akta par notikušu nelaimes gadījumu darbā iesniegšana reģistrācijai |
Konsultācijas (e-pakalpojums) |
3. Darba inspekcijas amatpersonas lēmuma apstrīdēšana |
Konsultācijas (e-pakalpojums) |
4. Darba inspekcijas atļauja bērnu nodarbināšanai |
Konsultācijas (e-pakalpojums) |
5. Darba inspekcijas izdoto administratīvo aktu darba devējiem par konstatētajiem pārkāpumiem saņemšana |
Konsultācijas (e-pakalpojums) |
6. Darba inspekcijas sastādītā izmeklēšanas akta par notikušu nelaimes gadījumu darbā saņemšana |
Konsultācijas (e-pakalpojums) |
7. Iesniegums Darba inspekcijai un Darba inspekcijas atbildes saņemšana |
Konsultācijas (e-pakalpojums) |
8. Izziņa par darba tiesību būtiskiem pārkāpumiem |
Konsultācijas (e-pakalpojums) |
9. Paziņojums par darba devēja zaudējumiem, saistībā ar nelaimes gadījumu darbā |
Konsultācijas (e-pakalpojums) |
10. Paziņojums par notikušu nelaimes gadījumu darbā |
Konsultācijas (e-pakalpojums) |
Citu iestāžu informēšana par šādiem e-pakalpojumiem: |
|
1. Ārstniecības personas/iestādes paziņojuma par cietušo nelaimes gadījumā darbā sniegšana |
Konsultācijas (e-pakalpojums) |
2. Darbavietas higiēniskais raksturojums |
Konsultācijas (e-pakalpojums) |
3. Informācijas saņemšana no citām valsts institūcijām par iespējamiem pārkāpumiem Darba inspekcijas kompetences jomā |
Konsultācijas (e-pakalpojums) |
4. Izziņa par veselības traucējumu smaguma pakāpi nelaimes gadījumā darbā |
Konsultācijas (e-pakalpojums) |
5. Paziņojums par kriminālprocesa uzsākšanu, atteikumu uzsākt |
Konsultācijas (e-pakalpojums) |
6. Ziņojums par arodslimības gadījumu |
Konsultācijas (e-pakalpojums) |
Valsts ieņēmumu dienests (Iesniegumu pieņemšana par): |
|
1. Algas nodokļa grāmatiņu |
Klātienes pakalpojums |
2.Gada ienākumu deklarāciju pieņemšana |
Klātienes pakalpojums |
3. Iedzīvotāju ienākuma nodokļa atvieglojumu reģistrēšanu/anulēšanu |
Klātienes pakalpojums |
4. Iesniegums par VID izsniegtu identifikatoru un paroli EDS lietošanai |
Klātienes pakalpojums |
Atbalsta sniegšana darbam ar EDS |
Konsultācija (e-pakalpojums) |
Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra (Iesniegumu pieņemšana un atbalsts e-pakalpojumu pieteikšanā): |
|
1. Apbedīšanas pabalsts |
Klātienes pakalpojums (e-pakalpojums) |
2. Bezdarbnieka pabalsts |
Klātienes pakalpojums (e-pakalpojums) |
3. Bērna invalīda kopšanas pabalsts |
Klātienes pakalpojums (e-pakalpojums) |
4. Bērna kopšanas pabalsts |
Klātienes pakalpojums (e-pakalpojums) |
5. Bērna piedzimšanas pabalsts |
Klātienes pakalpojums (e-pakalpojums) |
6. Brīvprātīgi apdrošinātās personas reģistrācija |
Klātienes pakalpojums (e-pakalpojums) |
7. Ģimenes valsts pabalsts |
Klātienes pakalpojums (e-pakalpojums) |
8. Informācija par sociālās apdrošināšanas iemaksām un apdrošināšanas periodiem |
Klātienes pakalpojums (e-pakalpojums) |
9. Informācija par reģistrēto darba stāžu (līdz 1996. gadam) |
Klātienes pakalpojums (e-pakalpojums) |
10. Informācija par piešķirtās pensijas/pabalsta/atlīdzības apmēru |
Klātienes pakalpojums (e-pakalpojums) |
11. Informācija par izmaksai nosūtīto pensiju/pabalstu/atlīdzību |
Klātienes pakalpojums (e-pakalpojums) |
12. Informācija par VSAA ieturēto ienākuma nodokli |
Klātienes pakalpojums (e-pakalpojums) |
13. Informācija par prognozējamo vecuma pensijas apmēru |
Klātienes pakalpojums (e-pakalpojums) |
14. Informācija par valsts fondēto pensiju shēmas (pensiju 2.līmeņa) līdzekļu pārvaldītāja un ieguldījuma plāna maiņu |
Klātienes pakalpojums (e-pakalpojums) |
15. Informācija par izmaksātajiem pabalstiem/pensijām/atlīdzībām un ieturēto ienākumu nodokli |
Klātienes pakalpojums (e-pakalpojums) |
16. Informācija par apdrošinātās personas pensijas kapitālu |
Klātienes pakalpojums (e-pakalpojums) |
17. Informācija par valsts fondēto pensiju shēmas dalībnieka reģistrāciju un ieguldījuma plāna izvēli |
Klātienes pakalpojums (e-pakalpojums) |
18. Informācija par ieturējumiem no izmaksājamās pensijas/pabalsta/atlīdzības |
Klātienes pakalpojums (e-pakalpojums) |
19. Invaliditātes pensija |
Klātienes pakalpojums (e-pakalpojums) |
20. Klienta nāves gadījumā nesaņemtās pensijas/pabalsta/atlīdzības izmaksa |
Klātienes pakalpojums (e-pakalpojums) |
21. Maternitātes pabalsts |
Klātienes pakalpojums (e-pakalpojums) |
22. Pabalsts invalīdam, kuram nepieciešama kopšana |
Klātienes pakalpojums (e-pakalpojums) |
23. Pabalsts transporta izdevumu kompensēšanai invalīdam, kuram ir apgrūtināta pārvietošanās |
Klātienes pakalpojums (e-pakalpojums) |
24. Paternitātes pabalsts |
Klātienes pakalpojums (e-pakalpojums) |
25. Pārmaksātās valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas |
Klātienes pakalpojums (e-pakalpojums) |
26. Personas datu vai izmaksas adreses maiņa |
Klātienes pakalpojums (e-pakalpojums) |
27. Slimības pabalsts |
Klātienes pakalpojums (e-pakalpojums) |
28. Valsts fondēto pensiju shēmas (pensiju 2.līmeņa) līdzekļu pārvaldītāja un ieguldījumu plāna maiņa |
Klātienes pakalpojums (e-pakalpojums) |
29. Valsts fondēto pensiju shēmas (pensiju 2.līmeņa) dalībnieka reģistrāciju un ieguldījumu plāna izvēle |
Klātienes pakalpojums (e-pakalpojums) |
30. Valsts sociālā nodrošinājuma pabalsts |
Klātienes pakalpojums (e-pakalpojums) |
31. Vecāku pabalsts |
Klātienes pakalpojums (e-pakalpojums) |
32. Vienreizējs pabalsts mirušā pensionāra laulātajam (pensionāram) |
Klātienes pakalpojums (e-pakalpojums) |
33. Valsts fondēto pensiju shēmas (pensiju 2.līmeņa) dalībnieka konta izraksts |
Klātienes pakalpojums (e-pakalpojums) |
34. Vecuma pensijas pārrēķins sakarā ar uzkrāto pensijas kapitālu periodā pēc pensijas piešķiršanas/pārrēķināšanas |
Klātienes pakalpojums (e-pakalpojums) |
Valsts zemes dienests (Informēšana par šādiem pakalpojumiem un atbalsts e-pakalpojumu pieteikšanā): |
|
1. Atsavināšanas aizlieguma atzīmes reģistrācija vai dzēšana Kadastra informācijas sistēmā |
Konsultācija |
2. Būves un telpu grupas kadastrālā uzmērīšana ar datu reģistrāciju/aktualizāciju Kadastra informācijas sistēmā |
Konsultācija |
3. Būves vai telpu grupas kadastrālās uzmērīšanas lietas sagatavošana |
Konsultācija |
4. Būvju stāvplānu, telpu grupu plānu saņemšana vektordatu formātā |
Konsultācija (e-pakalpojums) |
5. Dokumenta kopijas saņemšana no Valsts zemes dienesta arhīva |
Konsultācija (e-pakalpojums) |
6. Dokumenta noraksta vai izraksta saņemšana no Valsts zemes dienesta arhīva |
Konsultācija |
7. Datu aktualizācija par kadastra subjektu Kadastra informācijas sistēmā |
Konsultācija |
8. Datu atlase un izvade par konkrētiem objektiem vai apgabaliem pēc definētiem parametriem |
Konsultācija (e-pakalpojums) |
9. Datu reģistrācija/aktualizācija Kadastra informācijas sistēmā uz iesniegtā dokumenta pamata, kas nav kadastrālās uzmērīšanas dokuments |
Konsultācija (e-pakalpojums) |
10. Ēkas datu aktualizācija Kadastra informācijas sistēmā no VZD arhīva dokumentiem |
Konsultācija |
11. Ēkas nolietojuma aktualizācija Kadastra informācijas sistēmā ar apsekošanu apvidū |
Konsultācija |
12.Iespējamās kadastrālās vērtības aprēķināšana un dokumentu sagatavošana |
Konsultācija |
13.Informācija par nekustamā īpašuma vēsturisko vērtību |
Konsultācija (e-pakalpojums) |
14.Inženierbūves datu reģistrācija / aktualizācija Kadastra informācijas sistēmā uz inženierbūves deklarācijas pamata |
Konsultācija |
15. Kadastra informācija mantojuma lietai |
Konsultācija |
16. Kadastra informācija par nekustamo īpašumu (piederība un sastāvs) |
Konsultācija |
17. Kadastra teksta datu pārlūkošana bez līgumsaistībām |
Konsultācija (e-pakalpojums) |
18. Mani dati Kadastrā |
Konsultācija (e-pakalpojums) |
19. „Mans konts” Valsts zemes dienesta datu publicēšanas un e-pakalpojumu portālā kadastrs.lv |
Konsultācija (e-pakalpojums) |
20. Mobilā aplikācija kadastrs.lv |
Konsultācija |
21. Nekustamā īpašuma reģistrācija Kadastra informācijas sistēmā. |
Konsultācija |
22. Nekustamā īpašuma sastāva maiņa Kadastra informācijas sistēmā |
Konsultācija (e-pakalpojums) |
23. Pieteikties juridiskās personas kadastrs.lv konta izveidei |
Konsultācija (e-pakalpojums) |
24. Prognozētās kadastrālās vērtības aprēķināšana un dokumentu izsniegšana. |
Konsultācija |
25. Tipveida kadastra informācijas teksta dati par kadastra objektu |
Konsultācija (e-pakalpojums) |
26. Tipveida kadastra informācijas telpiskie dati par kadastra objektu |
Konsultācija |
27. Valsts zemes dienesta ģeotelpisko datu lejupielāde bez līgumsaistībām |
Konsultācija (e-pakalpojums) |
28. Valsts zemes dienesta ģeotelpisko datu pārlūkošana |
Konsultācija (e-pakalpojums) |
29. Valsts zemes dienesta tematisko karšu pārlūkošana |
Konsultācija (e-pakalpojums) |
30. Valsts zemes dienestā reģistrēto pasūtījumu statusu izsekošana un jaunu pasūtījumu noformēšana |
Konsultācija (e-pakalpojums) |
31. Zemes robežu plāna sagatavošana uz arhīva dokumentu pamata |
Konsultācija |
32. Zemes vienības daļas reģistrācija Kadastra informācijas sistēmā, neveicot kadastrālo uzmērīšanu |
Konsultācija (e-pakalpojums) |
Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija (Informēšana par šādiem VDEĀVK pakalpojumiem): |
|
1. Iesniegums VDEĀVK par invaliditātes ekspertīzes veikšanu |
Konsultācijas |
2. Iesniegums invaliditātes ekspertīzes lēmuma apstrīdēšanai |
Konsultācijas |
3. Mani dati VDEĀVK |
Konsultācijas |
4. Atkārtota invalīda apliecības izsniegšana |
Konsultācijas |
Sociālās integrācijas valsts aģentūra (Informēšana par šādiem SIVA pakalpojumiem): |
|
1. Profesionālās piemērotības noteikšana |
Konsultācijas |
2. Profesionālā rehabilitācija |
Konsultācijas |
3. Transportlīdzekļa pielāgošana |
Konsultācijas |
Būvniecības valsts kontroles birojs (Informēšana par šādiem BIS pakalpojumiem): |
|
1. Informācija par BIS publiskās sistēmas sadaļu “E-pakalpojumi” |
Konsultācijas |
2. Informācija par BIS publiskās sistēmas lietotāja darba vietu |
Konsultācijas |
3. Palīdzība BIS e-pakalpojuma “Pilnvarošanas risinājums publiskās sistēmas lietotājiem” izmantošanā |
Konsultācijas |
E-asistents – neaizstājams palīgs e-pakalpojumu saņemšanā
Lai e-pakalpojumus portālā Latvija.lv varētu saņemt arī tie iedzīvotāji, kuri neizmanto eID karti ar elektronisko parakstu vai internetbanku, ir izstrādāts īpašs risinājums – e-asistents jeb pilnvarotais e-pakalpojums. Šī pakalpojuma mērķis ir radīt vienlīdzīgu pieejamību valsts un pašvaldību pakalpojumiem visām sociālajām grupām, dodot iespēju ikvienam saņemt pakalpojumus elektroniski.
Pilnvarotā e-pakalpojuma jeb e-asistenta darbības principus šā gada februārī apstiprināja Ministru kabinets, pieņemot grozījumus noteikumos, kuri nosaka valsts pārvaldes vienoto klientu apkalpošanu centru darbības kārtību.
E-asistents ir Valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru (VPVKAC) darbinieks, kuram klients savā vārdā uztic pieteikt vienu konkrētu VSAA pakalpojumu. Līdz ar to, tas ir lielisks palīgs tiem iedzīvotājiem, kuriem nav pieejami jau minētie elektroniskās identifikācijas līdzekļi un tāpēc nav iespējams izmantot e-pakalpojumus.
Viss, kas jādara – jāņem savs personu apliecinošais dokuments (pase vai personas apliecība), jādodas uz tuvāko VPVKAC un jālūdz klientu apkalpošanas centra darbinieka palīdzība nepieciešamās formalitātes – pilnvarojuma nokārtošanā. Šis pilnvarojums būs spēkā tikai konkrētā VSAA pakalpojuma saņemšanai. Pēc pilnvarojuma parakstīšanas VPVKAC darbinieks klienta vārdā pieteiks nepieciešamo e-pakalpojumu un informēs klientu par pakalpojuma plānoto izpildes laiku un atbildes saņemšanas iespējām.
Pašlaik Latvijā izveidoti 109 klientu apkalpošanas centri 84 pašvaldībās. Visu VPVKAC adreses var atrast portālā Latvija.lv sadaļā “Vienotie pakalpojumu centri”.
Kā norāda Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM), tad e-asistenta nodrošināšana uzlabos e-pakalpojumu pieejamību fiziskām personām, jo tie, kas neizmanto elektroniskās identifikācijas līdzekļus, nepaliks “ārpus” e-pakalpojumu saņēmēju loka. Vienlaikus pilnvarotā e-pakalpojuma funkcionalitāte mazinās arī administratīvo slogu iestādēm, jo tiek paplašināts to cilvēku loks, kas pakalpojumus var pieteikt un saņemt elektroniski, nevis tikai klātienē vai pa pastu.
E-asistents darbībā tika pārbaudīts pērn oktobrī septiņos klientu apkalpošanas centros Aizputē, Dagdā, Ķekavā, Pļaviņās, Priekulē un Stopiņos. Kopš pilotprojekta uzsākšanas, ar e-asistentu palīdzību tika pieteikti 2812 VSAA pakalpojumi, tādējādi apliecinot šāda risinājumu nepieciešamību un lietderību. Statistikas dati rāda, ka ik nedēļu šo pakalpojumu izmanto no 95 līdz 116 klientiem.
VPVKAC izveide Latvijā tika uzsākta 2015. gadā. Klientu centros vienuviet var saņemt pašvaldību, Valsts ieņēmumu dienesta, VSAA, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes, Nodarbinātības valsts aģentūras, Uzņēmumu reģistra, Valsts zemes dienesta, Lauksaimniecības datu centra un Lauku atbalsta dienesta pakalpojumus. Tāpat centros var saņemt konsultācijas par e-pakalpojumiem un praktisku palīdzību darbam ar datoru, internetu, jautājumos par e-adreses izveidi u.c.
VPVKAC darbiniekiem pastāvīgi tiek nodrošinātas mācības, lai darbinieki spētu iedzīvotājiem nodrošināt valsts un pašvaldību pakalpojumus arvien kvalitatīvāk un plašāk. VPVKAC darbinieki ir iesaistīti arī VARAM īstenotās programmas “Mana Latvija. Dari digitāli” digitālo aģentu mācībās, kuru laikā apgūst e-pakalpojumu, e-paraksta un e-adreses lietošanas nianses, kā arī jautājumus, kas saistīti ar drošu darbošanos internetā. Visas šīs zināšanas digitālie aģenti – centru darbinieki vēlāk izmanto savā ikdienas darbā. Informāciju par programmu un sev tuvāko digitālo aģentu meklē vietnē mana.latvija.lv Digitālo aģentu kartē.