Kurzemes iedzīvotāji valsts un pašvaldības pakalpojumus saņems ātrāk, ērtāk un izdevīgāk Drukāt

Ātrāk, ērtāk, izdevīgāk – šīs priekšrocības publisko pakalpojumu saņemšanā turpmāk varēs novērtēt ikviens Kurzemes reģiona iedzīvotājs, jo pēc Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) iniciatīvas Kurzemē šogad darbu uzsāks 10 Valsts un pašvaldības vienotie klientu apkalpošanas centri (VPVKAC). Tādejādi iedzīvotāji un uzņēmēji valsts un pašvaldības pakalpojumus varēs saņemt vienkopus, būtiski ietaupot laiku un naudu.

Šādi, uz klientu ērtībām orientēti, centri jau atvērti Alsungas, Brocēnu, Dundagas, Nīcas, Rojas, un Skrundas novados, savukārt Rucavas novads radis iespēju atvērt divus klientu apkalpošanas punktus, lai VPVKAC priekšrocības nodrošinātu vairāk iedzīvotājiem. Decembrī šāds klientu apkalpošanas centrs tiks atvērts arī Grobiņā. Jaunatvērtajos VPVKAC privātpersonas un uzņēmēji var saņemt savas pašvaldības un astoņu valsts iestāžu noteiktus pakalpojumus.

VPVKAC klātienē var pieteikt noteiktus Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA) un Valsts ieņēmumu dienesta (VID) pakalpojumus. Iedzīvotāji var saņemt arī informāciju par Nodarbinātības valsts aģentūras, Uzņēmumu reģistra, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes, Valsts darba inspekcijas, VID, VSAA un Valsts zemes dienesta e-pakalpojumiem un palīdzību e-pakalpojumu lietošanā. Savukārt Lauku atbalsts dienests sadarbību ar pašvaldībām uzsāks 2016. gadā. Uzkrājot un izvērtējot iestāžu un pašvaldību sadarbības pieredzi, VPVKAC pieejamo valsts pakalpojumu klāstu plānots papildināt.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards norāda: “Ātrāk, ērtāk, izdevīgāk – šīs priekšrocības publisko pakalpojumu saņemšanā turpmāk varēs novērtēt ikviens Kurzemes iedzīvotājs, kurš izmantos Valsts un pašvaldības vienotā klientu centra pakalpojumus. Priecājos par katru Kurzemes pašvaldību, kas atsaucās Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas iniciatīvai būtiski pilnveidot valsts un pašvaldības pakalpojumu saņemšanas kārtību. Īstenojot šādu, inovatīvu, pieeju publisko pakalpojumu sniegšanā, Latvija ir paraugs arī daudzām Eiropas valstīm.”

Lai sniegtu iespējas iedzīvotājiem un uzņēmējiem reģionos saņemt valsts un pašvaldības publiskos pakalpojumus, izveidojot Valsts un pašvaldības vienotos klientu apkalpošanas centrus, VARAM no valsts budžeta Kurzemes reģiona deviņām pašvaldībām piešķīrusi 88 543 EUR. Valsts budžeta finansējums piešķirts telpu pielāgošanai un aprīkošanai, darbavietas uzturēšanai un nodarbināto atlīdzībai.

Kopumā VARAM līdz gada beigām pakāpeniski atvērs 66 VPVKAC visā Latvijā.

Vairāk informācijas par VPVKAC, to darba laiku un sniegto pakalpojumu apmēru iedzīvotāji var uzzināt savā pašvaldībā vai valsts un pašvaldību pakalpojumu vienotajā portālā www.latvija.lv/pakalpojumucentri.

ĀTRĀK > ĒRTĀK > IZDEVĪGĀK