Labas pārvaldības saukļi sabiedrības informēšanai Drukāt

2. Esi atklāts!

Laba pārvaldība nozīmē arī atklātību. Tas nozīmē, ka valsts un pašvaldības iestādei pēc savas iniciatīvas vai pēc cilvēka lūguma ir pienākums nodrošināt, lai sabiedrībai būtu pieejama informācija, kura ir iestādes rīcībā vai kuru iestādei ir pienākums radīt. Piemēram, cilvēkam ir tiesības prasīt informāciju par iestādes darbu, sniegtajiem pakalpojumiem, par iestādes paveiktā darba rezultātiem, iestādē nodarbināto personu skaitu, atalgojumu u.c. Šādas informācijas sniegšana nodrošina veiksmīgu valsts pārvaldes un cilvēku sadarbību un uzlabo labu pārvaldību.

Taču jāatceras, ka iestāde nedrīkst sniegt informāciju par citu cilvēku datiem.


3. Esi godprātīgs!

Labas pārvaldības princips paredz, ka valsts un pašvaldības iestādes rīcībai ir jāveicina privātpersonas tiesības un tiesiskās intereses. Veids, kā panākt šādu rīcību, ir godprātīgi pildīt savus pienākumus, t.i., objektīvi, godīgi un saprātīgos termiņos izskatīt cilvēka jautājumu.

Vienlaikus aicinām atcerēties, ka cilvēkam arī pašam jābūt godīgam un apzinīgam, piemēram, sniedzot pilnīgu un patiesu informāciju iestādei. Privātpersonai jāapzinās, ka valsts pārvalde kalpo visai sabiedrībai kopumā, tādēļ nav pieļaujama valsts pārvaldes resursu nelietderīga tērēšana, piemēram, vairākkārtīgi vēršoties iestādē par vienu un to pašu jautājumu, ja atbilde uz to jau ir sniegta.